20 de novembre 2020
L’ICF i l’ACG celebren una nova edició del “Programa de 20 a 100” per a impulsar el creixement, transformació i la innovació de les empreses

Ametller Origen i Tradeinn han explicat el seu projecte empresarial i el model de negoci que ha permès un creixement exponencialment des de la seva creació. Aquesta és la tercera edició d’aquest cicle de conferències que busca potenciar el creixement empresarial donant a conèixer casos empresarials d’èxit que han guanyat dimensió en els darrers anys.

Sessió ICF i ACG

Barcelona, 20 de novembre de 2020.- L’Institut Català de Finances (ICF) i l’Association for Corporate Growth (ACG) han celebrat aquest dijous la tercera edició del “Programa de 20 a 100”, un cicle de conferències que vol animar les empreses catalanes a guanyar dimensió. L’edició d’enguany ha comptat amb la participació d’Ametller Origen, empresa familiar dedicada a la comercialització de productes d’alimentació frescos i de producció pròpia, i Tradeinn, un dels principals ecommerce d’Europa especialitzats en la venda de productes esportius i de moda.

Prop d’una setantena de persones, entre les quals hi havia representants d’empreses, fons d’inversió i associacions del sector, s’han connectat a l’acte, que aquesta vegada s’ha celebrat 100% en format digital arran del context actual de crisi sanitària.

El president de l’ACG Barcelona, Xavier Pérez Farguell, ha estat destacat en el discurs inaugural la necessitat que “les empreses guanyin  dimensió per garantir que puguin resistir millor les crisis, tal com s’ha demostrat amb la darrera”. “Aquesta sessió serveix precisament per reflexionar sobre la dimensió de les empreses i animar-les a fer el salt i créixer en la pròxima dècada”, ha explicat.

El creixement d’Ametller Origen i Tradeinn

L’acte, moderat pel periodista Lalo Agustina, ha tingut com a eix central el col·loqui entre el director general d’Ametller Origen, Josep Ametller, i el CEO de Tradeinn, David Martin, que han compartit les seves experiències personals i les de les seves empreses, focalitzant el discurs en l’estratègia de creixement i els reptes que cal afrontar durant els pròxims anys.

El creixement d’Ametller Origen, tal com ha destacat Josep Ametller, ha estat possible gràcies al “domini de la cadena de valor dels seus productes, la capacitat d’innovació per tal de crear propostes realment diferenciades de les de la resta i l’entrada del negoci a Barcelona l’any 2008”.  “Ens vam adonar que teníem una proposta molt urbana sense saber-ho; tot i venir del camp vam saber connectar molt bé amb la ciutat”, explica Ametller. 

Per la seva banda, Tradeinn ha vist en la tecnologia la seva màxima aliada per aconseguir créixer pràcticament un 60% any rere any. “Les nostres compres les realitza un algoritme, hem automatitzat al màxim tots els nostres processos”, comentava Martín. En aquesta línia, el màxim dirigent de Tradeinn afegia que “la tecnologia no és un objectiu, és un mitjà”, i destacava que la veritable clau del seu èxit raïa en la rapidesa en la presa de decisions i en tenir, tot i les xifres i la trajectòria, un esperit d’startup. “Mentre els competidors pensen si fer o no una cosa, nosaltres ja l’hem feta, això és molt important”, sentenciava Martín.

La importància del comerç digital

El canal online també s’ha convertit en una prioritat a desenvolupar per Casa Ametller, sobretot arran de la COVID19. Josep Ametller va anunciar la posada en marxa pròximament d’una nova pàgina web que afavorís la venda de productes de manera online i destacava en aquest sentit que “el repte està en l’entrega al client final”.

L’evolució sobtada del comerç electrònic durant la COVID19 no va sorprendre Tradeinn. Durant el 2020, i a conseqüència de la pandèmia, la companyia va experimentar un increment de la demanda del 150%. “Amb la pandèmia simplement s’ha avançat el que hauria passat durant els pròxims quatre o cinc anys; els hàbits de consum estan canviant i el comerç digital no para de créixer any rere any”, afirmava Martín.

Les dues companyies catalanes comparteixen un model de creixement orgànic. “El que està en venda és que està tocat, i això no interessa”, sentenciava Ametller sobre aquesta possibilitat. David Martín es va mostrar decidit a aconseguir que Tradeinn es converteixi en el pròxim unicorn català. “Hem de seguir tenint una visió de negoci, tenir clar què aporta valor i què no i executar amb rapidesa”, afirmava.

La part central de l’acte ha finalitzat amb un torn de preguntes dels assistents que han mostrat el seu interès per conèixer més detalls sobre el futur d’ambdues companyies, els seus avenços en matèria de transformació digital, així com les seves claus per aconseguir ser competitius en un entorn cada vegada competitiu.

El conseller delegat de l’ICF, Josep-Ramon Sanromà, ha tancat la sessió agraint la participació a les persones assistents, especialment a Josep Ametller i David Martín per compartir les seves experiències. “Gràcies per compartir amb nosaltres dos projectes brillants, basats en el creixement, el convenciment, la tecnologia i els valors compartits”. En aquest sentit, Sanromà va sentenciar que “com a banca pública de Catalunya, des de l’ICF continuarem impulsant aquest tipus d’iniciatives per a contribuir al creixement d’aquesta passió emprenedora que avui hem vist amb tots vosaltres”.

Ametller Origen i TradeInn se sumen a la llista d’empreses que han participat en edicions anteriors en el Programa de 20 a 100. Es tracta de Noel Alimentària, Plastikos Kompuestos, BCNonwovens, Frit Ravich, Mat Holding i Audax. Tot i que de sectors diferents, totes comparteixen un mateix denominador: el creixement sostingut.

Visualitza el vídeo complet de la sessió fent clic aquí