18 de maig 2022
L’ICF, l’ACG i la Pimec celebren una jornada per impulsar el creixement de les empreses

Les companyies Quadpack i IMC Toys han compartit amb els assistents el seu model de negoci, l’estratègia de creixement empresarial i els reptes de futur del teixit empresarial per continuar guanyant dimensió.

Participants a la taula rodona

Barcelona, 18 de maig de 2022.-  L’Institut Català de Finances (ICF) i l’Association for Corporate Growth (ACG), en col·laboració amb Pimec, han celebrat aquest dimecres una nova edició del  Programa “de 20 a 100” amb una vintena empresaris i empresàries, M&A, consultors, etc. L’objectiu de la trobada és difondre casos empresarials èxit que han crescut exponencialment en els darrers anys per tal d’animar al teixit empresarial de Catalunya a guanyar dimensió i fer el salt de la petita i mitjana empresa a la gran.

Enguany, l’acte ha comptat amb la participació i testimoni de dues companyies que han viscut un fort creixement: Quadpack, fabricant i proveïdor global de solucions d’embalatge per al sector cosmètic amb una facturació de 100 milions d’euros, i IMC Toys, empresa de joguines que fabrica, importa i distribueix joguines internacionalment i una facturació global de 150 milions d’euros.

L’obertura de la sessió ha anat a càrrec del president de l’ACG Barcelona Adolf Rousaud, i el conseller delegat de l’ICF, Jordi Òliva. En el seu discurs, Òliva ha destacat que “amb un teixit empresarial format per un 98% de pimes, com a banca pública, tenim el repte d’impulsar el creixement de les empreses, que han de fer una clara aposta per la tecnologia, la innovació, la transformació digital i la sostenibilitat”.

Quadpack i IMC Toys: exemples de creixement exponencial

Durant el col·loqui, el CEO de Quadpack, Tim Eaves, i la directora de finances i Recursos Humans d’IMC Toys, Carolina González, han compartit amb els assistents el seu model de negoci, l’estratègia de creixement que han seguit les seves companyies i quins són els reptes de futur que cal afrontar en els pròxims anys per continuar guanyant dimensió.

Per al màxim dirigent de Quadpack, hi ha dos aspectes clau que expliquen el seu salt en dimensió. “D’una banda, l’estratègia global de l’empresa, que no es limita als mercats nacionals, de l’altra, l’inici de la fabricació a Europa, un tret diferencial respecte els nostres competidors”. En el cas d’IMC Toys, González destaca com a factors estratègics “el disseny dels seus productes a Barcelona, el procés d’internacionalització de la companyia i l’impuls de l’estratègia de màrqueting digital”.

En aquest sentit, totes dues empreses han coincidit en la necessitat de fomentar l’emprenedoria, la innovació constant i el talent per afrontar processos de creixement i internacionalització.

Les empreses han compartit també com els ha afectat la Covid. González ha explicat que “IMC Toys va continuar creixent, tot i que a un ritme menor que en un escenari normal, gràcies sobretot a la nostra aposta digital”. Quadpack, en canvi, va experimentar un descens de vendes del 25% però, “ara que el mercat està creixent, preveiem tancar l’any amb un creixement d’entre el 30% i el 40%”, confirma Eaves.

Un dels temes que s’ha debatut durant el col·loqui ha estat l’actual crisi de subministraments i la inflació. Els dos ponents han explicat que el context actual afectarà l’estratègia de les companyies quant a costos, fixació de preus, etc., tot i que s’espera acabar l’any amb taxes de creixement.

Aquesta és la cinquena edició del Programa de 20 a 100, una iniciativa nascuda el 2019 que ja ha comptat amb els testimonis i experiències de les empreses Frit Ravich, Audax, Mat holding, Plásticos Kompuestos, BCNonwovens, Casa Ametller i Tradeinn.

Sobre l'ICF

L'ICF és l'entitat financera pública de Catalunya. Té com a missió principal promoure el finançament del teixit empresarial a Catalunya per tal de contribuir al creixement, la innovació i la sostenibilitat de l'economia catalana. L'ICF actua com a complement del sector privat oferint una àmplia gamma de solucions de finançament centrades en préstecs, garanties i inversió en capital risc. Des del 2014 és membre de l'Associació Europea de Bancs Públics (EAPB), que agrupa gran part dels bancs i les entitats financeres públiques que operen a Europa.