30 de setembre 2025
Bookline tanca una ronda Sèrie A de 3,5 milions d'euros per accelerar la seva expansió internacional

L'operació ha estat liderada per ICF Capital, Banc Sabadell i Faraday Venture Partners.

Equip de Bookline.

Bookline, la start-up líder en agents d'intel·ligència artificial per a restaurants, hotels i càmpings, ha anunciat el tancament d'una ronda d'inversió Sèrie A de 3,5 milions d'euros, amb l'objectiu d'accelerar la seva internacionalització al sud d'Europa i Llatinoamèrica, així com impulsar el desenvolupament de nous productes destinats a millorar la rendibilitat en les empreses del sector de l'hospitalitat.

La ronda ha estat liderada per ICF Capital, juntament amb Sabadell Venture Capital -la divisió de Venture Capital (VC) de Banc Sabadell- i Faraday Venture Partners, els quals aportaran la seva dilatada experiència en l'impuls de projectes tecnològics d'alt creixement.

Bookline ja compta amb més de 1.700 clients als principals mercats europeus i llatinoamericans. Amb aquesta nova injecció de capital, la companyia impulsarà el seu creixement internacional, amb especial focus en mercats estratègics d'Europa com el Regne Unit, Itàlia, França, Portugal, i altres països del continent, així com a Llatinoamèrica, on Mèxic, Colòmbia i Xile es presenten com a prioritats.

"Amb aquesta ronda d'inversió volem consolidar Bookline com el soci estratègic de referència per a hotels, restaurants i empreses de mobilitat a Europa i Llatinoamèrica. El nostre objectiu és seguir innovant per ajudar els nostres clients a millorar la seva rendibilitat i aprofitar les oportunitats que els dona el contacte directe amb el client", va assenyalar Joan Salvatella, fundador de Bookline.

"La nostra aposta per Bookline se centra en la combinació de dos factors que valorem especialment: una tecnologia diferencial basada en intel·ligència artificial i una aplicació directa en un sector tradicional de gran impacte econòmic com l'hostaleria. Des de l'ICF, creiem fermament que el projecte de Bookline pot convertir-se en un nou exemple de lideratge internacional sorgit de l'ecosistema català, al qual seguim donant suport de manera decidida i continuada", ha destacat Emilio Gómez, director de l'àrea de capital risc d'ICF.

"Des de Sabadell Venture Capital apostem per Bookline com una solució tecnològica disruptiva, validada per clients de referència, que millora substancialment l'operativa de restaurants i hotels i eleva l'experiència del client", ha assegurat el subdirector general de Banc Sabadell i managing director de BS Capital, Raúl Rodríguez, després d'afegir que creu "fermament en el potencial de la intel·ligència artificial conversacional per transformar sectors poc digitalitzats com l'hostaleria".

"A Faraday Venture Partners estem molt orgullosos d'acompanyar Bookline en aquesta nova etapa de creixement. Hem pogut comprovar de primera mà la solidesa i cohesió del seu equip en un entorn digital tan exigent com el de l'hospitalitat. La seva capacitat per combinar talent tecnològic amb una visió clara de negoci els converteix en un actor diferencial, capaç de transformar la manera com els restaurants es relacionen amb els seus clients", afegeix Olimpia Carabel, Investment Manager de Faraday.

A més de l'expansió internacional, els fons es destinaran a la contractació de talent i al desenvolupament tecnològic, amb un fort èmfasi en intel·ligència artificial aplicada a l'hospitalitat, sector en el qual la companyia busca reinventar la gestió de reserves telefòniques i elevar la relació entre els negocis i els seus clients.

El 2024, Bookline va gestionar més de 100 milions d'euros en reserves telefòniques per a restaurants i més de 350 milions d'euros en sol·licituds en el sector hoteler. Tot això avalat per un robust ecosistema d'integracions amb els programaris i motors de reserves de referència en la indústria.

Ángel Luis Díez, Chief Marketing Officer de la cadena de restaurants SIBUYA, afirma que Bookline ha suposat un abans i un després en la gestió de reserves. "La principal millora ha estat la fluïdesa en la gestió telefònica. Comptar amb un sistema automatitzat que s'integra amb la nostra plataforma, atén el client en temps real sense intervenció humana i assigna taules de forma directa és un avenç molt important per a nosaltres". A més, destaca que el benefici és doble: "És un estalvi de temps per al client i, alhora, per a nosaltres, ja que no hem d'estar pendents del telèfon i comptem amb una font addicional i automatitzada de reserves molt útil".